18/10/2018:

Valtiolle.fi -versiopäivityksessä tulleet muutokset hakijoille

27/09/2018:

 

Hakemusten säilytysajan pidentyminen

 

Järjestelmä on säilyttänyt hakijoiden hakemuksia kuusi (6) kuukautta. Tämä koskettaa sekä kohdistettuja että avoimia hakemuksia. Hakemuksia tullaan säilyttämään jatkossa 12 kuukautta.  Muutos ei tule palauttamaan jo poistettuja hakemuksia, vaan ainoastaan järjestelmässä olemassa olevien ja uusien hakemusten säilytysaika tulee kasvamaan 12 kuukauteen.  

 

Sähköpostiosoitteen vaihtamisen vahvistamissivu

 

Kun käyttäjä aikaisemmin vaihtoi sähköpostiosoitetta, hänet ohjattiin vaihtamisen jälkeen suoraan sisäänkirjautumissivulle, mikäli vaihtaminen onnistui. Vaihtamisen epäonnistuessa käyttäjälle näytettiin virhesivu.

 

Nyt käyttäjälle näytetään erillinen sivu, mikäli sähköpostiosoitteen vaihtaminen onnistui sen sijaan, että käyttäjä ohjataan kirjautumissivulle. Tämä sivu näytetään käyttäjälle muutaman sekunnin ajan ennen kuin käyttäjä ohjataan kirjautumissivulle.

 

 

 

Hakemuksen muokkaaminen aiheutti virhetilanteen IE11 selaimella

 

Aiemmin hakijan muokatessa omaa hakemustaan useamman kerran peräkkäin, aiheutui IE11 selainta käytettäessä virhetilanne. Tämä ongelma on nyt korjattu.

 

 

Sivusto näkyy väärällä kielellä?

02/01/2018:

Sisäänkirjautumissivun kieli määräytyy selaimen kielen mukaan.

Kun olet kirjautunut järjestelmään, kieli määräytyy profiilissa olevan oletuskielen mukaan. Jos haluat muuttaa kieltä, käy profiilissasi muuttamassa kieli haluamaksesi.

Valtiolle.fi -järjestelmän hakijapalvelu

01/01/2018:

Valtiolle.fi-järjestelmään liittyvissä ongelmatilanteissa hakijoiden tukena on hakijapalvelu. Sisäiset hakijat voivat kääntyä oman virastonsa pääkäyttäjän puoleen.

Avoinna olevaa tehtävää tai virkaa koskevat kyselyt hoidetaan rekrytoivasta virastosta käsin.

 

Hakijapalvelu palvelee hakijoita sähköpostitse ja puhelimitse arkisin klo 9-15

Sähköposti:hakijapalvelu@palkeet.fi 

Puhelin: 02955 64020

Jos kirjautuminen ei onnistu, lue tämä tiedote

01/07/2017:

Huomioithan, että kirjautuminen ja unohtuneen salasanan palautus onnistuu vain siihen sähköpostiosoitteeseen, jolla olet rekisteröitynyt palveluun.

Jos et ole varma, millä osoitteella olet rekisteröitynyt palveluun tai sähköpostiisi ei tule uutta salasanaa, kokeile luoda uusi tili kirjautumissivulta. 

Mikäli rekisteröityminen ilmoittaa, että sähköpostiosoite on jo käytössä, sinulla on jo käyttäjätili palveluun. Tällöin kokeile unohtuneen salasanan palautusta kirjautumissivulta. Jos viestiä ei tule, tarkista ettei viesti ole mennyt roskaposteihin.

Käyttäjätili lukkiutuu viiden virheellisen yrityksen jälkeen samalla käyttäjätunnuksella. Lukkiutuminen kestää 10 minuuttia, jonka jälkeen se avautuu automaattisesti. 

Ulkoisen hakijan (Valtiolle.fi -sivusto) ja rekrytoijan ja sisäisen hakijan (haku.valtiolle.fi) puolelle rekisteröidytään omista näkymistään ja niihin on omat tunnuksensa. Ulkoisen hakijan tunnus on yksityissähköposti. Rekrytoijan ja sisäisen hakijan tunnus on viraston työsähköposti. Vaikka olisit luonut järjestelmän ulkoiselle puolelle tunnuksen virkasähköpostilla, sillä ei ole mitään vaikutusta sisäiselle puolelle rekisteröitymiseen/ kirjautumiseen. Järjestelmän eri puolet eivät ole yhteydessä toisiinsa. 

VIRTU -kirjautuminen ei oletuksena toimi vaan rekrytoijan ja sisäisen hakijan tulee ensin kirjautua palveluun normaalisti käyttäjätunnuksella ja salasanalla jonka jälkeen VIRTU on mahdollista liittää omaan käyttäjätunnukseen. 

Lisätietoa löydät palvelun käyttöohjeesta.

 

Valtiolle.fi-palvelu