Gmail-osoitteisiin lähtevissä järjestelmäviesteissä saattaa esiintyä viivettä

5.6.2018:

Olemme havainneet, että Gmail-osoitteisiin palvelusta lähtevissä salasana- ja profiilinvahvistamisviesteissä saattaa esiintyä viivettä. Viive saattaa olla niin pitkä, että sähköpostin sisältävä linkki voi vanhentua. Ongelma ei koske kaikkia Gmailia käyttäviä, vaan on satunnaista. Jatkamme asian selvittämistä.

Mikäli sinulla on ongelmia Gmailin kanssa, suosittelemme avaamaan uuden maksuttoman sähkötilin esim. Hotmailiin ja käyttämään sitä palvelussamme.

Luethan myös muun ohjeistuksen sisäänkirjautumissivulla, mikäli sinulla on ongelmia sisäänkirjautumisen kanssa. Tarvittaessa voit olla myös yhteydessä Hakijapalveluun, hakijapalvelu@palkeet.fi, 029 556 4020.

 

Kummalle puolelle kirjaudun?

3.1.2018:

valtiolle.fi-sivustolla olevat paikat -> Ulkoinen hakija (sininen puoli)

Koskee sekä yksityishenkilöitä että valtion työntekijöitä.

 

Sisäiset paikat valtion työntekijöille->

Rekrytoija ja sisäinen hakija (vihreä puoli)

Sivusto näkyy väärällä kielellä?

2.1.2018:

Sisäänkirjautumissivun kieli määräytyy selaimen kielen mukaan.

Kun olet kirjautunut järjestelmään, kieli määräytyy profiilissa olevan oletuskielen mukaan. Jos haluat muuttaa kieltä, käy profiilissasi muuttamassa kieli haluamaksesi.

Valtiolle.fi -järjestelmän hakijapalvelu

1.1.2018:

Valtiolle.fi-järjestelmään liittyvissä ongelmatilanteissa hakijoiden tukena on hakijapalvelu. Sisäiset hakijat voivat kääntyä oman virastonsa pääkäyttäjän puoleen.

Avoinna olevaa tehtävää tai virkaa koskevat kyselyt hoidetaan rekrytoivasta virastosta käsin.

 

Hakijapalvelu palvelee hakijoita sähköpostitse ja puhelimitse arkisin klo 9-15

Sähköposti:hakijapalvelu@palkeet.fi 

Puhelin: 02955 64020

Jos kirjautuminen ei onnistu, lue tämä tiedote

1.7.2017:

Huomioithan, että kirjautuminen ja unohtuneen salasanan palautus onnistuu vain siihen sähköpostiosoitteeseen, jolla olet rekisteröitynyt palveluun.

Jos et ole varma, millä osoitteella olet rekisteröitynyt palveluun tai sähköpostiisi ei tule uutta salasanaa, kokeile luoda uusi tili kirjautumissivulta. 

Mikäli rekisteröityminen ilmoittaa, että sähköpostiosoite on jo käytössä, sinulla on jo käyttäjätili palveluun. Tällöin kokeile unohtuneen salasanan palautusta kirjautumissivulta. Jos viestiä ei tule, tarkista ettei viesti ole mennyt roskaposteihin.

Käyttäjätili lukkiutuu viiden virheellisen yrityksen jälkeen samalla käyttäjätunnuksella. Lukkiutuminen kestää 10 minuuttia, jonka jälkeen se avautuu automaattisesti. 

Ulkoisen hakijan (Valtiolle.fi -sivusto) ja rekrytoijan ja sisäisen hakijan (haku.valtiolle.fi) puolelle rekisteröidytään omista näkymistään ja niihin on omat tunnuksensa. Ulkoisen hakijan tunnus on yksityissähköposti. Rekrytoijan ja sisäisen hakijan tunnus on viraston työsähköposti. Vaikka olisit luonut järjestelmän ulkoiselle puolelle tunnuksen virkasähköpostilla, sillä ei ole mitään vaikutusta sisäiselle puolelle rekisteröitymiseen/ kirjautumiseen. Järjestelmän eri puolet eivät ole yhteydessä toisiinsa. 

VIRTU -kirjautuminen ei oletuksena toimi vaan rekrytoijan ja sisäisen hakijan tulee ensin kirjautua palveluun normaalisti käyttäjätunnuksella ja salasanalla jonka jälkeen VIRTU on mahdollista liittää omaan käyttäjätunnukseen. 

Lisätietoa löydät palvelun käyttöohjeesta.

 

Valtiolle.fi-palvelu